Joulukuu 2007
Yrityssenssit tarjoaa yrityksille helpon, nopean ja edullisen tavan etsiä yhteistyökumppaneita

Jo kolmannet laajalla alueellisella yhteistyöllä järjestettävät kansainväliset Yrityssenssit järjestetään 13.2.2008 Torniossa. Kokemukset aikaisemmista tilaisuuksista Vuokatista (2006) ja Oulusta (2007) antavat luvan odottaa hyvää tapahtumaa myös Tornio-Haparandan osalta. Aiempiin tapahtumiin on osallistunut noin 600 henkilöä ja satoja yrityksiä pk-yrityksistä suuryrityksiin. Tapahtuma tarjoaa tehokkaan mahdollisuuden verkostoitua ja löytää uusia yhteistyökumppaneita Pohjois-Suomesta ja myös Ruotsista, Norjasta ja Venäjältä. Myös julkisen sektorin toimijoille tapahtuma tuo tilaisuuden luoda kontakteja yritysmaailmaan. Oulun tapahtumasta tehdyn tutkimuksen perusteella yhdeksän kymmenestä osallistujasta oli saanut yrityssensseiltä uusia kontakteja, joista kaksi kolmesta on johtanut yhteydenpitoon yrityssenssien jälkeenkin.

Tapahtuman järjestäjinä on lukuisa joukko organisaatioita; maakunnalliset liitot Keski-Pohjanmaalta, Pohjois-Pohjanmaalta, Kainuusta ja Lapista, BotnianArc, Oulu-Kajaani kehittämisvyöhyke-hanke sekä Pohjois-Suomesta yrittäjäjärjestön ja kauppakamarijärjestön alueelliset toimijat sekä muita yrityspalveluorganisaatioita. Lisäksi vastaavat tahot Pohjois-Ruotsista ja Pohjois-Norjasta. Muina yhteistyökumppaneina ja sponsoreina toimii joukko yrityksiä ja julkisen sektorin tahoja.

Senssien aika on siis 13.2.2008 ja pitopaikkana Aineen taidemuseo Torniossa. Paikalle odotetaan useita satoja yrityksiä koko pohjoiselta alueelta yli rajojen. Henkilöinä osallistujamäärä voi siten nousta jopa 300-500 haarukkaan.

Senseillä on pääpaino spontaaneilla kontakteilla, joiden aikaansaamisessa ja aktiivisuudessa auttaa paikan päällä toimiva senssimeklari Jaana Vähäoja. Sensseillä ei kontaktien saaminen jää siis ujoudestakaan kiinni, koska aktiivisimmat yritykset haastavat kyllä ujoimmatkin henkilöt kontakteihin meklarin avulla.

Lisäksi senssien aikaan järjestetään mielenkiintoisia tietoiskuja mm. liittyen yritysten kehittämishankkeiden rahoitusmahdollisuuksiin ja toisaalta liittyen isojen alueellisten investointihankkeiden suunnitelmien esittelyyn, näistä ainakin Pajalan kaivoshanke on esillä tapahtumassa.

Osallistuminen yrityssensseille, International Matchmaking-tapahtumaan, viimeistään 25.1.2008 osoitteessa www.botnianarc.net/matchmaking

Tapahtuman alkaa aamulla rekisteröinnillä yhdeksältä, avaus kello 10.00 ja päättyy iltapäivällä noin 17.00. Tarkempi ohjelma Lapin Kullalla järjestettävine iltaohjelmineen löytyy yllä olevasta www-osoitteesta. Yritysensseille osallistuminen maksaa vain 95 euroa.

Lisätietoja tapahtumasta antavat:

Bengt Westman, Bothnian Arc +46 70 5175002