Kesäkuu 2007
Kauppakamarin jäsenmäärä 10%:n kasvussa, hallintoa kevennetään

Kuluneen vuoden alussa Oulun kauppakamarin jäsenmäärä on ollut tasaisen varmassa kasvussa ja saavuttaa juhannuksen alla 870 jäsenen määrän. Kevätkokous toukokuussa päätti hyväksyä sääntömuutoksen, jolla lähes 20 vuotta toiminut valtuuskunta jää historiaan. Syyskokous jo tekee päätökset vuodelle 2008 akselilla hallitus-yleinen kokous.

Toiminnan painopisteet

Yritysten toimintaympäristön kehittämisessä painopisteet ovat liikenteessä, osaamisen suuntaamisessa, kansainvälisissä toiminnoissa sekä rahoituksen suuntaamisessa. Painavimmat toimenpiteet kohdistuvat Pohjanmaan rataan sen saamiseksi heti kaksoisraiteiseksi, 4-tien Jyväskylä-Kemi välin nostamiseksi rahoituksen piiriin ja Oulun lentoaseman kansainvälisen aseman varmistamiseksi ja myös Kuusamon lentokentän investoinnin varmistamiseksi. Barentsin alueen vahvemmin esille nostamiseksi viimeisin neuvottelu käytiin ulkomaankauppaministeri PaavoVäyrysen kanssa 6.6..

Oulun lentoasemalle toiminnallinen pääsuunnitelma

Oulun lentoaseman kehittäminen vauhdittuu, kun sille aloitetaan toiminnallisen pääsuunnitelman teko. Suunnitelman päävastuu on kauppakamarilla ja työ ajoittuu vuoden 2007 lopulle ja vuodelle 2008.