Lokakuu 2007
Draivi - Etsitkö hyvää tyyppiä ja tuoretta osaamista? Tule DRAIVI Linkin Tärskyille

DRAIVI Linkki -hanke järjestää 29.11.2007 erilaisen rekrytointitapahtuman, Tärskyt.

Tärskyt on ainutlaatuinen tilaisuus yrittäjälle löytää uusia osaajia Oulun yliopiston taloustieteiden ja Oulun seudun ammattikorkeakoulun liiketalouden opiskelijoista. Tärskyillä yrittäjät ja opiskelijat keskustelevat kahden kesken ”speed-dating” –tyyliin. Näin jokainen yrittäjä saa mahdollisuuden linkittyä opiskelijoiden kanssa. Kasvokkain tapahtuvassa kohtaamisessa ihmisen persoona tulee paremmin esille kuin pelkän paperihakemuksen välityksellä.

Tärskyille voi tulla etsimään potentiaalista työvoimaa. Ketään ei ole pakko työllistää, jos sopivia henkilöitä ei löydy. Tapahtumasta ei aiheudu kustannuksia, sillä se on osallistujille täysin ilmainen. Sinun täytyy tuoda paikalle vain itsesi. Tällöin kaikki osallistujat ovat samalla viivalla mahdollisia työntekijöitä rekrytoitaessa. Uusien työntekijöiden sijaan paikalle voi tulla etsimään kesätyöntekijöitä, harjoittelijoita, opinnäytetyöntekijöitä tai muuten vain tutustumaan uusiin osaajiin. Tilaisuuteen osallistuminen tuo osallistuville yrityksille näkyvyyttä.

Ota yhteyttä ja ilmoittaudu Tärskyille 20.11.2007 mennessä:

Sanna Turunen
projektityöntekijä, DRAIVI Linkki
gsm 044 703 1629
sanna.turunen@ouka.fi

DRAIVI – mitä ja miksi?

Oulun seudulla vuoden alussa käynnistyneen DRAIVI-työllisyysohjelman (www.ouka.fi/draivi), keskeisimpänä tavoitteena on osaavan työvoiman saatavuuden varmistaminen alueelle. Tällä hetkellä Etelä-Suomi houkuttelee koulutettua väkeä paremmilla työllistymismahdollisuuksilla. DRAIVIn pyrkimyksenä on edistää etenkin nuorten ja vastavalmistuneiden työllistymistä luomalla yhteisöllinen asenne työllistämiseen. DRAIVI-työllisyysohjelma on suunniteltu toteutettavaksi vuosina 2007–2013 ja sen käynnistävä Oulun kaupungin DRAIVI Linkki -hanke keskittyy opiskeluaikaisten työelämäyhteyksin syventämiseen. Hankkeen tavoitteena on leventää siltaa opiskelijoiden ja työelämän välillä, jotta nuorten mahdollisuudet koulutusalaa ja -tasoa vastaavan työkokemuksen hankkimiseen paranevat. DRAIVI Linkki ESR-hanketta rahoittavat Oulun lääninhallitus ja Oulun kaupunki.