Lokakuu 2007
Oulun kauppakamarin kokoamana teollisuus, rakentaminen ja logistiikka-ala esittäytyi nuorille

Ouluhallissa järjestettiin syyskuun lopussa jo viidennen kerran koulutus- ja työelämämessut Pohjois-Suomen Messujen toimesta. Oulun kauppakamarin Teollisuusvaliokunnan ja Rakennusalan valiokuntien toimesta on messuilla ollut jokaisena vuonna yritysten yhteisesiintyminen, jossa on ollut yrityksiä 15-30 mukana.

Tavoitteena on ollut kirkastaa ja ajantasaistaa sekä nuorten että opettajien mielikuvia eri alojen työelämästä, tehtävistä, osaamistaustoista eri ammateissa jne. Tavoitteissa on onnistuttu hyvin ja mukana olleet yritykset ovat olleet tyytyväisiä mahdollisuuteen jututtaa messutapahtuman kautta isoa joukkoa tulevaisuuden tekijöitä. Esimerkkinä tuloksista, joita voi saavuttaa tuomalla omaa alaa pitkäjänteisesti esille, on rakennusalan vetovoimaisuuden paraneminen viime vuosien aikana.