Lokakuu 2007
Oulun kauppakamarin uusi PK-ryhmä kokoontui

Oulun kauppakamariin perustettiin syyskokouksen hyväksynnällä 2006 uusi jäsenyrityksistä koostuva elin, PK Ryhmä.

PK-ryhmä on lisä olemassa olevaan toimiala- ja teemanäkökulmaisiin kauppakamarin valiokuntiin ja sen tarkoituksena on toimia pk-yritysten näkemysten esille nostajana kauppakamarin työskentelyssä. PK Ryhmän puheenjohtajana toimii toimitusjohtaja Annukka Lantto Antell Leipomot Oy:stä ja puheenjohtajiston muodostavat toimitusjohtajat Juhani Blomqvist Betamet Oy:stä, Juha Jousi Oulun Leimasintehdas Oy:stä ja Martti Jokelainen Ouman Oy:stä. Jäseniä PK Ryhmässä on noin viisikymmentä.

PK Ryhmän toiminta poikkeaa vanhemmista kauppakamarin valiokunnista siten, ettei se kokoonnu kuin 1-2 kertaa vuodessa ja hyödyntää asioiden käsittelyssä sähköpostia. PK Ryhmän yhtenä keskeisenä ajatuksena on myös toimia verkostona, joka oppii tuntemaan toisiaan yrityksinä.

Pk-Ryhmä kokoontui alkuvuodesta Oulussa järjestetyillä Yrityssensseillä ja tuoreeltaan syyskuun puolessa välin. Viimeksi pidetyssä tapaamisessa PK Ryhmä antoi näkemyksiään ja evästi Oulun kauppakamarin Laki- ja verovaliokunnan sekä Markkinointivaliokunnan toimintaa. Lisäksi innokasta keskustelua käytiin yritysten ja oppilaitosten yhteistyöstä sekä harjoittelijoiden löytämisen vaikeuksista.