Helmikuu 2008
Oulun kauppakamarilla runsaasti ulkomaan kontakteja

Kansainväliset kontaktit ja suhteet ovat liiketoiminnassa tärkeitä. Oulun kauppakamarilla on runsaasti yhteistyötä eri maihin liike-elämän järjestöihin ja yrityksiin sekä vaikuttajiin. Kauppakamari haluaa edistää yritysten verkostoitumista ulkomaille tarjoamalla yhteytensä kaikkien jäsenten käyttöön.

Erityisen hyvät suhteet ja kontaktit kauppakamari tarjoaa Luoteis-Venäjälle, jossa suomalaisyrityksille riittää paljon uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Toimitusjohtaja Jaakko Okkonen vierailee usein mm. Arkangelissa, jossa hänen avullaan yritykset voivat avata uusia kauppasuhteita pyydettäessä.

Kauppakamarissa vierailee vuosittain merkittäviä kansainväliseen toimintaan liittyviä henkilöitä. Viime aikoina on käynyt mm. Muurmanskin alueen varamaaherra Nikolai I. Berezhnoy, Tsekin suurlähettiläs Vladimir Kotzy ja Kroatian suurlähettiläs Damir Kusen.

Helmikuussa vieralivat Suomalais-Venäläisen kauppakamarin yhteyspäällikkö Annika Peitsara ja aluejohtaja Rinat Ismalov, Ravil R. Zalyalyutdinov/Spesial Economic Industrial Zone "Alabuga" Venäjän Tatarstanin tasavallasta sekä Kreikan suurlähettiläs Dimitri Loundras

"Toivon, että yritykset esittäisivät meille toivomuksia uusien kontaktien luomisesta. Voimme toimia kutsujana ja vierailujen välittäjänä voimavarojemme mukaan", kauppakamarin toimitusjohtaja Jaakko Okkonen toteaa.