Joulukuu 2008
Pentti Ilmasti Oulun kauppakamarin puheenjohtajaksi

Oulun kauppakamarin nykyinen puheenjohtaja Taisto Riski päättää oman kautensa ennakolta sovitusti ja uutena puheenjohtaja aloittaa Oulun kauppakamarin ensimmäisenä varapuheenjohtajana toiminut paikallisjohtaja Pentti Ilmasti Stora Ensolta. Valinnasta päätti syyskokous 27.11.2008.

Ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio Osuuskauppa Arinasta. Oulun kauppakamarin hallitus uudistui muutoinkin selkeästi. Hallituksen muina varapuheenjohtajina toimivat Oulun kauppakamarin alueosastojen puheenjohtajat, joita ovat Kalajokilaaksossa toimitusjohtaja Asko Männistö Statiivi Oy:stä, Kajaanissa hallituksen puheenjohtaja Arto Okkonen Imagon Oy:stä (uusi), Raahessa toimitusjohtaja Raimo Seikkala Rescomi Oy:stä ja Koillismaalla toimitusjohtaja Risto Tyni Koilliskuntain Lähivakuutuksesta (uusi).

Hallituksen muiksi jäseniksi valittiin aluejohtaja Pekka Koskela Nordea Oyj:stä, toimitusjohtaja Annukka Lantto Antell Leipomot Oy:stä, toimitusjohtaja Timo Levo Oulun osuuspankista (uusi), toimitusjohtaja Risto Mätäsaho PRT-Forest Oy:stä (uusi), kehitysjohtaja Erkki Pisilä Rautaruukki Oyj:stä (uusi), toimitusjohtaja Jari Rantamaula Herman Andersson Oy:stä, aluejohtaja Jari Saarinen Kesko Oyj:stä (uusi), toimitusjohtaja Veli Torvinen Incap Furniture Oy:stä, johtaja Petteri Vanhanen Nokia Oyj:stä sekä johtaja Erkki Väätäinen ODL Säätiöstä (uusi).

Kauppakamariristit Matti Pörhölle ja Taisto Riskille Oulun kauppakamari jakoi 90-vuotisjuhlavuotensa lähestyessä loppuaan huomionosoituksia.

Kauppakamarin ansioristi myönnetään Keskuskauppakamarin toimesta maan elinkeinoelämän tunnustuksena ansiokkaasta toiminnasta kauppakamarissa tai Keskuskauppakamarissa. Kauppakamariristin voi saada myös muutoin ansiokkaasta kauppakamarin toiminta-alueen tai koko maan elinkeinoelämän toimintaedellytysten kehittämisestä.

Harvinaiset Kauppakamariristit myönnettiin kauppaneuvos Matti Pörhölle ja kauppaneuvos Taisto Riskille Ouluun. Aiemmin Oulun kauppakamarin toiminta-alueelle on myönnetty vain kaksi kauppakamaristiä, tällöin kauppaneuvos Pekka Räihälle Kajaaniin ja kauppaneuvos Ilkka Lantolle Ouluun.

Oulun kauppakamarin toimiston henkilöstöstä Keskuskauppakamarin perinteisemmillä ansiomerkeillä muistettiin 25 vuotta työskennelleenä toimistosihteeri Ulla Ström, 15 vuotta työskennelleenä varatoimitusjohtaja Esa Pellikainen ja Oulun kauppakamarin Palvelu Oy:n toimitusjohtajaa Riitta Schroderus 10-vuotis ansiomerkillä.