Huhtikuu 2009
Kauppakamari kouluttaa - valtatie yrityksesi menestykseen!

Koulutuskeväämme jatkuu

Yrityksen taloudellinen seuranta
26.5.2009 klo 9-16, Holiday Inn, Kirkkokatu 3, Oulu

Koulutustilaisuus keskittyy yrityksen taloudellisen seurannan keskeisimpiin asioihin. Tilaisuudessa käsitellään yrityksen päätöksenteon tueksi tarvittavan kirjanpidon raportoinnin ja budjettiseurannan järjestämistä mahdollisimman tehokkaasti. Koulutuksessa käydään läpi myös tilipäätössuunnittelun keskeisemmät kysymykset ja selvitetään mitä johtopäätöksiä yrityksen kannattavuudesta, maksuvalmiudesta ja vakavaraisuudesta voidaan tilinpäätöksestä laskettavien tunnuslukujen perusteella tehdä.

Asiantuntija Hannele Lindfors on toiminut Helsingin seudun kauppakamarin kirjanpidon asiantuntijana vuodesta 2007. Hänellä on 17 vuoden monipuolinen tilitoimistokokemus asiakaskunnan vaihdellessa yhden miehen yrityksistä kansainvälisten yritysten tytäryhtiöihin. Pitkän työuransa aikana hänelle on kertynyt kokemusta muun muassa yrittäjänä kirjanpito- ja tilinpäätöstyöstä, kirjanpitäjien ja asiakkaiden opastamisesta ja kouluttamisesta taloushallinnon alalla.

Syksyn monipuolinen ja laadukas koulutustarjonta

On aika suunnata katseet kohti syksyä, vaikka toivottavasti lämmin ja aurinkoinen kesä onkin vielä edessä. Syksyllä tarjontamme koostuu pääasiassa verotukseen, kirjanpitoon ja tilinpäätökseen liittyvistä koulutuksista. Järjestämme lisäksi esimiestyöhön ja työhyvinvointiin liittyviä seminaareja.

Syyskuussa Työn iloa! -seminaarissa 8.9. käsitellään hyvinvoivan työyhteisön menestystekijöitä ja eri tilanteita käytännön esimerkeillä höystettynä. YT-laki käytännönläheisesti -päivässä 23.9. käymme läpi asiaa juridisesta ja psykologisesta näkökulmasta. 30.9. saapuu vieraaksemme kouluttaja, toimitusjohtaja Tom Lundberg. Aiheena hänellä on Viisas pomo -näin johdat tuloksiin! Lundberg on opiskellut Suomessa ja ulkomailla johtamistaitoja, esimiestyötä, tiimityöskentelyä ja henkilöstöhallinnon instrumentteja. Hän on luennoinut kotimaassa ja ulkomailla, yrityksissä, julkisyhteisöissä, yliopistoissa, korkeakouluissa ja kymmenille tuhansille ihmisille.

Tilinpäätös- ja veropäivissä luennoivat Keskuskauppakamarin huippuasiantuntijat OTT Pauli K. Mattila ja KTT Tomi Viitala. Ko. päivät pidetään Oulussa 9.11. sekä Kuusamossa ja Ylivieskassa 1.12. Suuri alv-päivä on ohjelmassa 19.11. asiantuntijanaan partner Petri Salomaa Deloitte & Touche Oy:stä.

Hyväksytty hallituksen jäsen - HHJ -koulutusohjelma on herättänyt runsaasti mielenkiintoa ja saadut osallistujapalautteet ovat vankka todiste siitä, että koulutukselle on ollut tarvetta. Viisiosainen HHJ järjestetään viikoilla 42-49 Oulussa ja Nivalassa.

Annamme mielellämme lisätietoja syksyn tarjonnastamme. Kuulemme myös mielellämme kehittämisideoita ja toiveitanne!

Aurinkoista ja lämmintä loppukevättä toivottaen

Riitta Schroderus
toimitusjohtaja
Oulun Kauppakamarin Palvelu Oy

Valtakunnallisesti järjestyksessään sadas Hallitustyöskentely (HHJ) koulutus käynnistyi Oulussa 2.4.2009. Aihe herätti jälleen valtaisaa kiinnostusta.